Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 19. august 2015

Ekteskapsproblemer. Igjen.

De fleste av dere som følger Bustefamilien, enten her eller der, husker kanskje at vi hadde litt ekteskapsproblemer på forsommeren? Det var tause dager, kalde skuldre, øksetrusler og jeg vet ikke hva, før de en tidlig morgen fikk noen gulrøtter. Den mest kritiske fasen av ekteskapskrisen var over, om enn ikke avsluttet. Det blir den nok ikke med de første syv, åtte årene heller, og innen den tid har det sikkert kommet flere marsvin i hus også, men det er nå så. 

Men! Nå har saken tatt en ny vending her, skal dere høre!

Neida, det er ikke jeg som i nattens mulm og mørke har lusket rundt på finn.no og fått i hus flere marsvin. Denne gangen er det Bustemannen (!) som har raida den godeste Finn! (Han har tross alt svart belte i søkemotorenes finesser på finn.no, så det var jo egentlig bare et tidsspørsmål.) Og - mens jeg på forsommeren, doblet antall marsvin, fra to til tre og deretter fire, så har han likegodt sørget for å nærmest firedoble (!) den totale husdyrsbeholdningen her på bruket. Hva gir du meg?


Bare ved noen tastetrykk og en telefonsamtale, så gikk vi fra tyve til 76 (!) husdyr bare på noen timer! Altså; skal det være så skal det være, men den som fikk bråk for en økning på skarve tre, det var meg! Det sies at kvinnfolklogikk er umulig å forstå, men det kan jeg være villig til å ta en diskusjon på, altså. 


Nuvel. Jeg har ikke latt det gå øye for øye og tann for tann av den grunn, og har valgt å vende det andre kinnet til og ta i mot de 50 vaktlene (som viste seg å telle 56 når vi talte over) med åpne armer og et kjærlig sinn. Ikke var det så veldig vanskelig heller i grunnen, for de er jo så søte og små og lager de nusseligste lyder du kan tenke deg. 


De har fått sin egen innhegning i hønsegarden, og der tripper de rundt og spretter opp og ned mens de legger masse bittesmå egg. Med et snitt på 1,4 egg per høne per dag, kan vi ligge an til å få nærmere 400 (!) egg i uka, så her skal nok Busteliten få plukkejobben! (Og hvis noen har et ønske om å kjøpe vaktelegg, så nøl for all del ikke med å ta kontakt; vi spiser ikke 400 egg i uka!)


Hvis dere nå sitter og er bekymret for ekteskapet vårt, så kan jeg også betrygge dere med at det skal nok gå bra en stund til. Vaktler er trivelige skapninger, og Bustemannen er på ingen måte møtt med kalde skuldre og øksetrusler. En god latter, kanskje, men ikke noe mer. Men, da jeg spurte om det nå var innafor at jeg gikk til anskaffelse av et marsvin eller to til, var talen klar: "Da blir jeg sinna!"

Klukk, klukk.


1 kommentar:

Heidi sa...

Vaktelegg er jo vakre da! Men 400 i uka er kanskje litt i overkant uansett... Tror egentlig aldri at jeg har tenkt på vaktler som husdyr, men så har jeg vel egentlig aldri tenkt så mye på vaktler i det hele tatt! Lykke til i hønsegården! ^^

Related Posts with Thumbnails